הדרך בה אנשים מוצאים וקונים כרטיסים להופעות השתנתה ללא היכר בעשור האחרון. אם פעם מודעות בעיתון, פוסטרים ושיווק מפה לאוזן היו מספיקים למכור אולם, היום חייבים להיות נוכחים בדיגיטל כדי להישאר רלוונטיים.
נגנים ולהקות של מוזיקת מנדולינה שמחפשים דרך להגדיל את קהל המעריצים שלהם, למכור יותר כרטיסים ולהתקדם בקריירה שלהם, לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מהעולם הדיגיטלי. להלן מתווה שיעזור לכם להשתמש בכלים האפקטיביים ביותר כדי לקדם את המופעים שלכם בעידן האינטרנט.
צרו נוכחות מקצועית ברשת
ללא פנים אינטרנטיים ראויים, הלהקה שלכם פשוט לא קיימת בעיני רבים. היום, האתר הוא לרוב נקודת המגע הראשונה של מעריצים פוטנציאלים עם המוזיקה שלכם. לכן, חשוב להשקיע בבניית אתר מקצועי ויפה עם:
- עמוד נחיתה מושך עם מידע על הלהקה, תמונות ומוזיקה
- ביוגרפיה קצרה ומלהיבה שמציגה את הייחוד שלכם
- דף הופעות מעודכן עם תאריכים ולינקים לרכישת כרטיסים
- דף מדיה עם סרטונים, שירים והקלטות לייב
- דף יצירת קשר
המטרה היא לגרום למבקר להתאהב בצליל ובאנרגיה שלכם ולהשאיר אותו רוצה לשמוע עוד. שקלו להוסיף גם רשימת תפוצה למייל כדי שתוכלו לשמור על קשר עם המעריצים באופן קבוע.
תשווקו באגרסיביות ברשתות החברתיות
בימינו, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ויוטיוב הם מגרשי המשחקים העיקריים של שיווק ופרסום. אם אתם רוצים שיותר אנשים יגיעו להופעות שלכם, חייבים להשתמש במערך הרשתות החברתיות בחוכמה:
- היו פעילים ושתפו תכנים בעלי ערך כמה פעמים בשבוע
- פרסמו תמונות וסיפורים מאחורי הקלעים כדי לחבר את המעריצים לאישיות שמאחורי הלהקה
- בנו קהילה בפייסבוק עם מעריצים מושבעים שתשתפו אותה בתוכן בלעדי
- צרו סדרת סרטוני קאבר מקוריים ביוטיוב
- השתמשו בתגיות ובתיאורים ברורים ואינפורמטיביים שיגדילו את סיכויי החשיפה האורגנית
- מקדו את המסרים שלכם לקהלים הרלוונטיים – אוהבי מוזיקת פולק, בלוגרז'
עורר באזז סביב ההופעות
כמה שבועות לפני כל הופעה או סיבוב הופעות חשוב מאוד ליצור ציפייה ומתח אצל המעריצים הפוטנציאליים. זו ההזדמנות שלכם למכור כמה שיותר כרטיסים מראש ולבנות באזז:
- צרו אירוע בפייסבוק עם כל הפרטים ותמונות
- שלחו ניוזלטר בלעדי על ההופעות למנויי המייל שלכם
- צרו סרטון פרומו קצרצר להופעות וקדמו אותו בכל המדיות
- פרגנו בעמוד הפייסבוק שלכם למי שיקנה כרטיס מוקדם
ביום ההופעה עצמו – שבו אל הרשתות החברתיות עם פוסטים יעודיים – ספרו סיפורים, הביעו התרגשות, פרגנו לקהל שבדרך.
שתפו פעולה עם גופים מקומיים
כדי להרחיב את החשיפה לקהלים חדשים, נסו ליצור שיתופי פעולה עם גופי תרבות מקומיים או להקות אורחות:
- ארגנו משותף ימי מוזיקה, פסטיבלים והופעות משותפות
- הזמינו אמנים מקומיים אהובים להופיע אתכם
- קדמו אחד את השני ברשתות, באתרים ובמיילים
- השקיעו בהופעות של ממש, במקומות אותנטיים שיכניסו לכם קהלים חדשים
איכות ההופעה והחוויה היא הגורם הכי חשוב לעורר באזז מפה לאוזן ולגרום למעריצים להתאהב בכם.
זכרו להיות זמינים ונגישים לקהל שלכם
כדי להגדיל את הנוכחות המיתוגית שלכם, חשוב לגרום לקהל להיקשר אליכם אישית. היו נוכחים ונגישים ברחבי המדיה – דברו עם המעריצים, ענו להם ברשתות, הודו להם על שבאו:
- עשו לייבים בפייסבוק עם שאלות ותשובות
- השתתפו בקבוצות פייסבוק אותנטיות שעוסקות במוזיקה שלכם
- שוחחו עם בלוגרים שכותבים על מוזיקת פולק, מנדולינה ותחומים קשורים
- הגיבו בהערכה למי שמדבר עליכם ומשתף את המוזיקה שלכם
אוהדים אוהבים להרגיש מיוחדים וקשורים לאמן. החיבור והנוכחות הבלתי אמצעית הזו יעזרו לכם לטפח קהילת מעריצים מחויבת שתתמוך בכם לאורך כל הדרך.
למידע עדכני בנושא בקרו באתר MandolinMusic.
סיכום
קידום בדיגיטל הוא תהליך שדורש השקעה ועבודה מתמשכת, אבל הוא חיוני להצלחת המוזיקאים בימינו. עם התמדה, סבלנות ומחויבות, תוכלו להרחיב את חוג המעריצים באופן משמעותי, למכור יותר כרטיסים ולהביא יותר אנשים להופעות שלכם. אז קדימה – צללו למים הדיגיטליים, גלו אוזניים חדשות והפיצו את הצליל הייחודי שלכם לעולם!